Jeśli chce się korzystać z zawiesi pasowych, to powinno się dokładnie znać ich specyfikację. Używanie ich podczas dźwigania różnego rodzaju towarów musi być w pełni świadome, gdyż tylko tak można zagwarantować maksymalne bezpieczeństwo. Nie bez przyczyny zawiesia pasowe występują w różnych odmianach, a każda z nich jest oznaczona odrębnym kolorem.
Dostosowywanie zawiesi do konkretnego przypadku
Zawiesia pasowe występują w czterech różnych rodzajach. Każdy pas jest zbudowany z innej liczby warstw. Są jedno-, dwu-, trzy- oraz czterowarstwowe zawiesia. Wybór odpowiedniego pasa do ładunku powinien być bardzo dokładnie przeanalizowany, aby zapewnić bezpieczeństwo podczas prac.
Przed wybraniem odpowiednich zawiesi pasowych trzeba zwrócić uwagę na intensywność pracy pasów. Nie mniej istotne jest przeanalizowanie ładunku, który będzie dźwigany przez pasy. Trzeba zwrócić uwagę na jego budowę, ciężar oraz czy nie posiada jakichś niebezpiecznych, ostrych krawędzi. Bardzo ważne jest także sprawdzenie temperatury otoczenia, w którym pasy będą używane. Również trzeba je zabezpieczyć przed niekorzystnie wpływającymi substancjami chemicznymi.
Jakie są zalety zawiesi pasowych?
Zawiesia pasowe niosą za sobą wiele korzyści. Wiele ich zalet sprawia, że są bardzo często wykorzystywane przez różnego rodzaju zakłady czy firmy transportowe. Niewątpliwie ich pozytywem jest niska cena. To jednak z najtańszych możliwości na rynku jeśli chodzi o wszystkie zawiesia. Są poza tym lekkie, choć elastyczne, dlatego umożliwiają dźwiganie bardzo ciężkich ładunków.
Zawiesia tego rodzaju nie wymagają punktów zaczepiania. Mogą być zatem wykorzystane do transportu lub przenoszenia ładunków, które są gładkie. Wspomniana ich elastyczność nie szkodzi strukturze ładunków podatnych na zarysowania. Zawiesia tego typu są wykonane z poliestru, a więc są odporne na działanie niektórych kwasów.
Kiedy nie używać zawiesi?
Jedną z sytuacji, gdzie nie powinno się stosować tych elementów transportowych to temperatura otoczenia, które nie mieści się w skali od -40⁰C do 100⁰C.
Bez odpowiednich zabezpieczeń pasy są podatne na uszkodzenia. Ostre krawędzie podnoszonych ładunków mogą naruszyć strukturę włókien, które tworzą pas.
Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy Cecho.