Na rynku od wielu lat można zauważyć firmy, które w swojej ofercie usługowe pakowanie produktów sypkich. Inną nazwą określającą pakowanie usługowe jest konfekcjonowanie.
Co to jest konfekcjonowanie
Konfekcjonowanie, jak już wyżej wspomniano, to usługowe pakowanie produktów sypki jak i cieczy czy produktów kosmetycznych. Jest to niezwykle ważny etap związany ściśle z przygotowanie towaru do wysyłki lub sprzedaży. W ofertach firm można znaleźć pakowanie w saszetki, puszki, czy folie. Czynność ta ma na celu zabezpieczenie towaru w taki sposób, aby dotarł on do rąk klienta w stanie nienaruszonym. Równie ważne jest to, aby produkt w takim opakowaniu prezentował się bardzo dobrze na półce sklepowej, dlatego też często wykonywane są na nich nadruki, które zwiększają jego atrakcyjność i przyciągają większą uwagę klienta. Ściślej mówiąc pakowanie usługowe to pakowanie maszynowe produktów z wykorzystaniem folii, nanoszenie wskazanych informacji na gotowy projekt z wykorzystaniem dodatkowej etykiety, tworzenie różnych zestawów promocyjnych oraz nanoszenie kodów kreskowych, kodów QR czy innych rodzajów oznakowań.
Co można zlecić do pakowania w saszetki?
Pakować można towary spożywcze chociażby. Dobrym przykładem może być ryż, makaron, płatki śniadaniowe. Na półkach drogeryjnych można zobaczyć spakowane w zestawy promocyjne kosmetyki, które dosyć często występują w większych sieciach sklepów jak choćby Rossmann. Usługowe pakowanie produktów sypkich takich jak nawozy sztuczne czy sypkie środki chemiczne to również konfekcjonowanie. Jak widać jest to dosyć powszechnie wykonywana czynność jednak bardziej znana jest pod innymi nazwami.
Konfekcjonowanie to jednak czynność złożona i wpływa na jej ogół wiele procesów. Można ją również wykonywać ręcznie, maszynowo i automatycznie. Ręczne pakowanie w saszetki takich produktów jak proszek do prania czy ryż, na większą skalę mogłoby zająć wiele czasu dlatego w tym celu muszą być używane maszyny. Na rynku można znaleźć wiele firm zajmujących się obróbką towaru do sprzedaży. Każda z nich podchodzi indywidualnie do klienta, gdyż na ogólną cenę zlecenie wpływa wiele składowych. Można również prowadząc mniejszy biznes samemu przygotowywać i pakować produkty do wysyłki, jeśli nie są w znacznej ilości. Z takiego założenia dosyć często wychodzę mniejsze sklepy internetowe.