Oceniając produkt, który otrzymujemy, zwracamy uwagę nie tylko na towar, ale przede wszystkim na wygląd opakowania, w którym do nas przyszedł. Mogłoby się wydawać, że nie ma ono specjalnego znaczenia, a jednak…
Konfekcjonowanie towaru – po co to robić?
Wydaje się, że opakowanie nie ma żadnego znaczenia. Ma wyłącznie ochronić towar przed uszkodzeniem. I tyle…
Nie jest to prawda. Większość z nas kupując towary jest przekonana, że podejmuje świadomy wybór. Prawda jest taka, że kupujemy, kierując się emocjami. Towar, który do nas przychodzi, w pierwszej chwili również oceniamy na podstawie wyglądu, a co widzimy jako pierwsze?
Opakowanie. Eleganckie, estetyczne opakowanie sprawia, że klient czuje się wyróżniony. Mamy wrażenie, że sprzedawca zatroszczył się o nas w wyjątkowy sposób. Dzięki temu poszukując kolejnego towaru w pierwszej kolejności, zwrócimy się do sklepu, z którego byliśmy zadowoleni.
Na czym polega konfekcjonowanie?
Konfekcjonowanie towaru to pakowanie oraz przepakowywanie produktów przeznaczonych do sprzedaży. Jest to najprostsza definicja, chociaż nie odzwierciedla całego procesu.
Trzeba pamiętać, że konfekcjonowanie to również etykietowanie produktu. Na etykiecie muszą znaleźć się wszystkie informacje, których klient nie znajdzie na produkcie. Nie można zapomnieć również o naniesieniu niezbędnych dla sprzedawcy oznaczeń, jak kod kreskowy.
Kolejnym elementem konfekcjonowania jest pakowanie towarów w zgrzewki. Dzięki temu transport towaru jest dużo bardziej wydajny. Towar zajmuje mniej miejsca i jest bardziej poręczny.
Bardzo ważnym elementem konfekcjonowania jest uzupełnienie towaru o dodatkowe próbki. Akcje marketingowe to kolejne wyzwanie, w trakcie pakowania towarów. Konfekcjonowanie próbek oraz gratisów, które są przyklejane lub dokładane do pudeł z towarem ma na celu przekonanie klienta do kolejnych zakupów właśnie u tego sprzedawcy.
Jak widać konfekcjonowanie towarów obejmuje wiele czynności, których na co dzień sobie nie uświadamiamy. Sprzedawcy często wykonują tę usługę samodzielnie, ale jest ona pracochłonna i czasochłonna. Skorzystanie z firmy zewnętrznej daje gwarancje fachowo przeprowadzonego konfekcjonowania. Dla sprzedawcy jest to również duża oszczędność czasu, którą może poświęcić wyłącznie na realizację kolejnych zamówień.