Poczesne miejsce w dyskursie na temat marketingu zajmuje kategoria marketingu internetowego przy użyciu mediów społecznościowych i wyszukiwarek internetowych. Media te udostępniają bardzo korzystny, dla działań sprzedażowych oraz promujących sprzedaż, grunt. Aby z niego skorzystać, należy jednak dobrze znać specyfikę tego typu kanałów reklamowych oraz możliwości jakie oferują.
Marketing w internecie – zasada idealnego dopasowania
Do najbardziej interesujących aspektów marketingu internetowego należy możliwość niemalże pełnej kontroli tego do jakiego grona odbiorców przekaz reklamowy trafi. Ten nieosiągalny w reklamie tradycyjnej poziom dopasowania treści reklamowych do grupy docelowej stanowi jedną z największych zalet marketingu w internecie. Szyfry śledzące zachowania użytkowników, ciasteczka czy reklamy w wyszukiwarce są nastawione na dotarcie z konkretną treścią do osoby danej treści poszukującej. Skutecznie zorganizowana reklama za pośrednictwem wyszukiwarki internetowej bardzo szybko przyniesie mierzalne efekty w postaci zwiększonego ruchu na witrynie, zwiększonej wartości koszyka zakupów lub przyrostu ilości sprzedaży. Co więcej, narzędzia do reklamy udostępniane przez na przykład wyszukiwarkę Google są skonstruowane w taki sposób by ułatwić nawet niedoświadczonemu użytkownikowi zaprojektowanie skutecznej kampanii. Czy w obliczu rozwoju reklamy w internecie można całkowicie zrezygnować z reklamy tradycyjnej?
Czy marketing tradycyjny się zdezaktualizował – Tablice reklamowe na brooklyn.pl
W obliczu coraz nowocześniejszych środków docierania do klientów, wśród których coraz większym zainteresowaniem cieszy się marketing internetowy można wpaść w pułapkę myślenia, że jest to najlepszy i jedyny sposób na sprzedaż czy promocję marki. Nic bardziej mylnego, tradycyjne formy reklamy obejmujące tablice reklamowe, ulotki i billboardy dają organizatorom kampanii reklamowych możliwość dotarcia do zupełnie innego grona odbiorców. Reklama w świecie rzeczywistym ma szansę ukazać się oczom osoby unikającej reklam w telewizji czy internecie. Jak wskazuje sukces portali typu brooklyn.pl zapotrzebowanie na materiały do marketingu tradycyjnego jest wciąż duże, co jednoznacznie wskazuje na ich skuteczność.