Kiedy przydaje się saszetkowanie?

Na co dzień kupujemy rozmaite produkty, nie zdając sobie nawet sprawy, jak wygląda logistyka ich pakowania, zanim trafią na półki sklepowe. Tymczasem, aby konsumenci otrzymali gotowy towar, czasem trzeba się nieźle natrudzić. Mnóstwo kupowanych przez nas rzeczy ma sypką bądź płynną strukturę. Gdyby nie usługowe pakowanie w saszetki i funkcjonalne torebki, trudno byłoby je przenieść, przewieźć, czy w inny sposób przetransportować, nie mówiąc już o wysyłaniu towarów na dłuższe dystanse.

Saszetkowanie usługowe- kiedy jest wymagane?

Konieczność opakowania produktów występuje przede wszystkim wtedy, gdy są one szczególnie kruche i delikatne. Pakowanie usługowe ma zabezpieczać towary przed zniszczeniem, czy naruszeniem ich integralności. Zamykanie produktów w wygodnych opakowaniach to również praktyczne rozwiązanie. Dzięki temu poszczególne towary nie mieszają się w torbach zakupowych, nie wysypują się, nie wyciekają, nie tracą swojej świeżości, nie przenikają wzajemnie swoją wonią i nie wietrzeją. Do towarów nie mają także dostępu zagrożenia z zewnątrz, jak chociażby wilgoć, czy insekty. Ponadto, opakowania znacznie przedłużają żywotność eksploatacyjną niektórych produktów,

Co i w jakim opakowaniu?

Saszetkowanie usługowe jest ważne, zwłaszcza w przypadku żywności i towarów spożywczych, choć znajduje zastosowanie w różnych branżach. Produkty sypkie, jak sól lub cukier pakowane są w specjalne torebki, a cały proces odbywa się maszynowo. Mięsa i wędliny, które są towarami wymagającymi szczególnych warunków przechowywania muszą zostać zapakowane próżniowo. Próżniowe torebki wykorzystuje się także w przypadku kaw, by po otwarciu koneserzy mogli cieszyć się aromatem gorącego napoju. W farmaceutyce oraz kosmetyce na szeroką skalę używane są tuby laminatowe, które sprawdzają się w przypadku substancji płynnych i półpłynnych, jak kremy, żele, czy pasty do zębów. Usługowe pakowanie w saszetki spełnia również funkcję marketingową, często bowiem niewielkie próbki określonych specyfików w saszetkach rozdaje się potencjalnym klientom, by zachęcić ich do kupna danego produktu w regularnej wersji sprzedażowej. Towary o standardowych i nieskomplikowanych kształtach pakuje się natomiast w zgrzewane folie. Pakowanie usługowe spełnia zatem bardzo ważną rolę i trudno byłoby się bez niego obejść w obecnych czasach.

Dodaj komentarz